A tudatos pénzügyi döntéseknek kishazánkban nincs helye

Bevallom, felháborodásom kissé önérdekű, mivel anno, amikor felvettem a lakáshitelemet, szándékosan "végigfix" kölcsönt választottam annak ellenére, hogy az 2%-al magasabb THM-el lett folyósítva. Beleestem ugyanis korábban már egy CHF csapdába, nem akartam még egyszer szívni... Amikor megugrottak a kamatok, nyugodt voltam: engem nem érinthet, mert tudatosan tervezve végigfix hitelt vettem fel. Aztán jött a kormánydöntés, kamatstop, és rájöttem, nagyon nem kell foglalkozni semmivel: a felelőtlen polgárt, az én pénzemből, kihúzza a szarból az állam. Csak engem hagyott annak idején a ganéban.
Százalék-fogalma - matematika
Újjólag meghosszabbította a kormány december 31-ig a kamatstopot, amit a "szankciós" kamatok miatt hívott életre, csökkentendő a háztartások kamatterheit. Ez ugye azt jelenti, hogy a változó kamatozású hiteleknél a fordulóknál egy bizonyos szint fölé nem emelhetők a terhek. Nagyon szép és jó, csak arcul köpték ezzel azokat, akik tudatos pénzügyi döntést hoztak a hitelük felvételekor. Talán nem véletlenül érezhetik magukat most több ezren átverve. Hiszen azért, hogy a kamatok elszállása esetén ne érhessen meglepetés bennünket, vállaltuk a felvételkor a magasabb kamatterhet (jó pár ezressel többet fizettünk havonta, amint akik éves-ötéves kamatperiódust választottak), de mint a mellékelt ábra mutatja, kommunista államunk beleszart a pofánkba.
Most nagyon őszintén mondom, mielőtt valaki belekérdezne, nem sajnálnám azokat, akiknek 5-20 ezerrel többet kellene fizetni, mert nem fix kamatot választottak. Engem sem sajnált senki -az állam meg magasan tojt a képünkbe. Ők ezt választották, éveken keresztül jóval kevesebbet fizettek, mint én, most azkkori "megtakarítást" szépen vissza lehet csengetni. Kvázi mi, akik gondolkodtunk vagyunk büntetve jelenleg. Megéri itt gondolkozni? A ló nemesebbik szervét! Büntetlenül lehet hülye az ember! (és most nagyon nem érdekel, hogy 1-2 százezer embert lehülyéztem). A felelőtlenségbean amúgy pont kommunista kormányunk mutat példát: felelőtlen lélegeztető beszerzés, felelőtlen stadion beruházások, felelőtlen Kelebia vasútberuházás és sorolhatnám... Van honnan a polgároknak tanulni. És tanulnak!
És amúgy nem kell a szankciókra fogni a kamatok emelkedését, Ez a magyar gazdaság és bankpolitika hatása legalább 75%-ában. Ugyanis a környező országokat éppen úgy sújtják a szankciók... És mégis sokkal alacsonyabbak a kamatok...

A bejegyzés trackback címe:

https://szepujvilagponteu.blog.hu/api/trackback/id/tr8218123040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Legyen egy Szép Új Világ

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása