Év eleje óta új hobby


Aki régebb óta ismer, az jól tudja: utálok borotválkozni! Vagyis, ez már csak múlt idő. Megszerettem a szőegyérítést, s az egyik hagyományos módjába estem bele: DE (Dual Edge) biztonsági borotvás borotválkozásba, És egy teljes véletlen kellett csak hozzá...
Korábban olyan 2-4 naponta borotválkoztam, de ha két hét szabin voltam, bizony kitolódott ez a viszketési határig (amikor a szőrös nyakamat már vakargatni kellett), akár 10 napig is. Egy nap az év elején aztán az egyik fiókból előkerült a sok-sok, szerintem van vagy 30 éve is, nem használt öreg Lord műanyagnyelű borotvám. A hagyományos, DE. Életem párja mutatta a leletet, én meg egy hirtelen ötlettől vezérelten úgy döntöttem: használatba veszem. Persze nem volt otthon pamacs, csak spray-s hab, de ez nem vette el a kedvemet, főleg, hogy volt bontatlan penge: a feleségem azzal vágta meg a kenyeret, és volt még használatlan.
Lehet, hogy egy kép erről: kozmetikumok
Az első nap nem volt egy nagyon nagy élmény, de nem is volt szenvedés. Csak egy körben borotválkoztam, féltem még nekimenni a többinek :) De a következő bevásárló utunkon már belekerült a kosárba egy pillangós nyitású Wilki, a pengéjével egyetemben, pamacs, borotvaszappan, és AS (After shave). De csak költséghatékonyan, Barbon... Újabb tesztek, de valahogy a wilkinson nem jött be egyáltalán. Közben a fészen bekapcsolódtam a borotválkozás másként csoportba, ahol a kommentek megnyugtattak. másoknak sem nagy kaland a wilkinson. De nem vette el a kedvemet az egésztől, rá egy hétre újabb borotvagép került beszerzésre (miközben a mindennapokra visszatértem a Lord-hoz), egy Gilllette C. King. Na ott hezdtem el teljesen ráhabarodni a dologra, és már most látom, nincs megállás.
Itt már szinte vártam minden nap a "szeánsz" idejét, hogy meglegyen az a kis "énidő", amikor csak a pofázmányommal vagyok elfoglalva, akár úgy, hogy egy újabb beszerzésű pengét, vagy borotvakrémet, vagy AS-t tesztelek :) Hobby, szenvedély lett belőle ;)
Persze az egész azzal indult, hogy ez mennyivel takarékosabb, mert a 77 élű műanyag vackokból 5db már több mint 10 ezerbe kerül, míg a pengék,a minőségibbek is 850-1500 Ft/5 db, 10-esével akár még olcsóbbra is kijöhet a darabár. (de amúgy az egyik kedvelt pengémet 371Ft/5db áron vásároltam, a legdrágább pedig 2700Ft/10db volt...) Az elmúlt valamivel több mint negyedévben azért csak összevásároltam olyan két évre való pengét, 5-6 borotvagépet, több AS-t (az egyik legolcsóbb lett a kedvencem), krémet, pamacsot.
DE: szerintem egyetlen fillér sem volt kidobott pénz. De miért is? Mert a borotvák megvannak, nem romlanak el, élettartamuk örök élet és két nap. Pengét egy idő után, ha a kiváncsiságom megfelelően ki lett elégítve, egy ideig nem fogok venni. És a legfontosabb: sokkal ápolt lettem azáltal, hogy megszerettem a szőrgyérítés eme módját - hiszen régen nem látott senki sem szőrösen. Olyan hobbit találtam, ami szerintem hasznos, környezetkímélő, mert a pengék 100%-ban újra felhasználhatóak - a műanyag szarokkal ellentétben. A bőröm, a korábbiakkal ellentétben, egyetlen egy esetben pattogott ki - de szerintem az is az én hibám volt, nem a borotválkozás technológiája. Amúgy tudom: nincs megállás, mert már most elhatároztam, ki kell próbáljam a nyitott fésűs borotvát is, és utána, majd egyszer shavettét is. De az nem holnap lesz... (csak mert holnap nem megyek boltba :D :D
Számomra ezzel így mindenképpen szebb lett a világ, vagy legalábbis én szebbnek látom :)

A bejegyzés trackback címe:

https://szepujvilagponteu.blog.hu/api/trackback/id/tr9118103212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Legyen egy Szép Új Világ

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása